Alles over chip-tuning

chiptuning

Het concept van chip-afstemming kan een beetje te goed klinken om waar te zijn: pk te verkrijgen zonder veranderingen in de auto zelf te maken? Is dat echt mogelijk? Absoluut, en hier is het gedaan: 2 ontstekingstiming. De meeste tuners zijn van mening dat de timing van de starter is wat de kracht en het ontsteking van de motor bepaalt. Chip-tuners weten dat door de ontstekingstiming te dalen, u de kracht van de motor aanzienlijk kunt verhogen door de uitvoer van uitlaatgas te verhogen.

 

De vraag bij de hand is, is chip tuning illegaal? In 2021 passeerde het Congres een wet tegen het gebruik van prestatieverspanen in auto’s. De meeste prestatie-chips zijn echter nog steeds illegaal. Fabrikanten mogen geen auto verkopen met prestatiekleuren die zijn gewijzigd, zodat ze een prestaties van een auto kunnen stimuleren. Ook kan een performance-chip mogelijk geen auto’s over de aandelenklasse verhogen;

 

Omdat fabrikanten geen auto’s mogen maken die niet alleen kunnen winnen, als een auto-fabrikant illegaal een prestatiechip gebruikt, is er niets illegaals aan de auto.

 

Als je je afvraagt hoe de beste prestatie-chip je de snelste rondetijden kan geven, denk erover na. De meeste tuners werken met een bijgewerkte motor. Omdat de topsnelheid van de meeste tunersauto’s wordt verhoogd door sprongen en grenzen, moeten ze de krachtigste motor krijgen die ze zich kunnen veroorloven. Ze willen echter niet de kwaliteit van de motor of transmissie opofferen om de macht die ze willen krijgen. Daarom moet de tuner ervoor zorgen dat alles wat hij besluit in zijn auto te installeren, hem de best mogelijke rondetijden zal geven, terwijl het nog steeds de motorkwaliteit op een fatsoenlijk niveau houdt.

 

Wanneer een bestuurder beslist om zijn voertuig te wijzigen, is er altijd ruimte voor verbetering, maar er zijn ook sommigen die gewoon na de snelste winst mogelijk zijn. Chip-tuners en degenen die in het veld werken, gebruiken vaak brandstof- en olie-additieven om hen te helpen de best mogelijke winsten te krijgen. Dit wordt meestal gedaan door een chemische stof te plaatsen die bekend staat als epoxy in het gas.

 

Door dit te doen, worden de winsten van de gemiddelde persoon die de nitreuze-omzetter uitgevoerd worden vermenigvuldigd, maar de brandstof droogt sneller en er is ook meer luchtstroomcontrole als resultaat.

 

Er moet ook worden opgemerkt dat de prestatiekleuringen, die het grootste deel van de chiptuning zijn, een voertuig daadwerkelijk kunnen helpen om meer brandstof te verbranden. Dit komt omdat de chemische reacties die plaatsvinden wanneer de chemische stof aan het gas worden toegevoegd, de chemische reactie veroorzaken die het stikstofoxide veroorzaakt om de hoeveelheid brandstofverbranding te ontsteken en te verhogen. Dit betekent dat als een persoon een toename heeft in de hoeveelheid brandstof die wordt verbrand, hun auto sneller zal versnellen, maar de prestaties van de auto zullen ook ook enorm worden verbeterd. De toegenomen vermogen betekent ook dat de gemiddelde persoon in staat zal zijn om hun auto sneller te accelereren, maar het zal ook de gemiddelde persoon in staat stellen om meer controle over de auto te hebben tijdens een versnellingspoging. Omdat deze chips ook kunnen helpen de veiligheid van de auto te verhogen, worden ze vaak toegevoegd als accessoires voor duurdere voertuigen.